Wednesday, September 3, 2008

KELEBIHAN - SINAR CAHAYA AYAT KURSI

Dlm sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yang duduk di ataspintu rumah. Tugasnya ialah untuk menanam keraguan di hati suamiterhadap kesetiaan isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadapkejujuran suami di luar rumah. Sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk rumah sehingga Baginda mendengar jawaban salam dari isterinya. Di saat itu syaitan akan lari bersama-sama dengan salam itu.Hikmat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-hadis:1) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat tidurnya,Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.2) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu,dia akan berada dalam lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.3) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, diaakan masuk syurga dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah SWT akan memelihara rumahnya dan rumah-rumah disekitarnya.4) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap shalat fardhu,Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang bersyukur, setiap perbuatan orang yang benar, pahala nabi2, serta Allah melimpahkanrahmat padanya.5) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, makaAllah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya - mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.6) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang, Allah SWTakan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orangyang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.7) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitanniscaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah S.A.W. bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat...""Utamakan SELAMAT dan SEHAT untuk Dunia-mu, utamakan SHOLAT dan ZAKATuntuk Akhirat-mu"Subhanallah. ..

Sumber : last posted by PUTERI SYAKILLA 02/09/2008 12:05 PM -Gua.com.my

3 comments:

Enche' Adykasyah said...

Upload picture to your posting

Step 1.
When u r in the 'New Post' mode, u tengok kat atas kotak posting tu ada few icons. Antaranya 'b', 'i' and few others. U tengok dari sebelah kanan tu ada icon 'add video' dan satu lagi 'add image'. Klik pada button 'add image'

Step 2.
Satu pop up window akan keluar. Klik pada button 'Browse' dan u cari gambar mana yang u nak upload pada posting u.

Step 3.
Kalau u nak tambah gambar, klik pada 'add another image' dan ulang step 2.

Step 4.
Lepas u dah siap step 2 dan 3 (kalau ada), u pilih layout gambar tu sama ada nak letak di tengah, kiri, kanan atau default. Dan u pilih saiz gambar yang akan dipaparkan nanti sama ada small, medium atau large.

Step 5.
Klik pada button 'Upload Image' sekiranya u dah puas hati dengan gambar-gambar dan setting.

Step 6.
Lepas klik 'Upload Image' u tunggu sampai kod 'html' terpapar pada kotak new posting u. It will take sometime depending on the size of you picture(s).

Selalunya saya akan upload dalam 2-4 keping gambar sekaligus dana amik masa kurang dari 5 minit.

Kalau u dah mahir dengan langkah-langkah diatas tu, u boleh cuba download software 'Picasa' dari Google dan u boleh upload gambar2 u ke blog melalui Picasa, lebih mudah dan pantas.

Selamat mencuba!

www.snaps.com

www.adykasyah.com

Sakura said...

Thanks you.....banyak2 enche...jasa sentiasa di kenang..SELAMAT BERPUASA

Anonymous said...

Goog luck...moga blog ini menjadi laman ilmu untuk pembangunan ummah.

http://kklunas.wordpress.com